جستجوگر پیشرفته






تبلیغات مورد تایید سایت

...

Nobitex

  

✅  چرا نوبیتکس ؟

  

- نوبیتکس یک بستر امن و کاملاً بومی است که در آن می‌توانید بدون نگرانی از تحریم ها به خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها بپردازید.

- مهمترین ویژگی نوبیتکس ، قابلیت سفارش گذاری با قیمت مدنظر در یک بازار رقابتی می باشد. به همین دلیل بهترین قیمت خرید و فروش رمزارزها را در نوبیتکس خواهید یافت.

- همچنین بازار نوبیتکس به صورت 24 ساعته فعال بوده و امکان معامله در آن همیشه وجود دارد.

- نوبیتکس با تأییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری ، اولین بستر دانش بنیان مبادله رمزارزها در ایران است. 

- با ثبت نام از طریق لینک زیر ، 10 درصد کارمزد معاملات شما ، به صورت جایزه ، فوراَ به حساب کاربری شما عودت داده می شود:

  

  

🆔  https://nobitex.ir

  

  

...

موضوع : مطلب , جالب و خواندنی , پزشکی ، بهداشتی ,

چرا خاراندن محل خارش لذت بخش است ؟!
لذت خاراندن محل خارش به چه دلیلی است ؟

 

 

خارش ، به گونه‌ای ، واکنشی نسبت به یک محرک است. اگر احساس خارش کنید، راهی برای مهار این حس ندارید. تحقیقات نشان می‌دهد ، لذت و رضایتی که از خاراندن محل خارش به شما دست می‌دهد، به دلیل “فعالیت بیش از حد” در ناحیه‌ای از مغز است که مسئول کنترل جنبش و فرایند پاداش است.

به گفته پژوهشگران ، علی رغم لذت اولیه خاراندن ، ادامه این عمل می‌تواند منجر به افزایش شدت خارش به همراه درد و آسیب دائمی پوست شود. به همین دلیل دانستن فعالیت مغزی که موجب افزایش این رفتار بیمارگونه است ، مهم می‌باشد.

دانشمندان ، ده بیمار را که مبتلا به خارش مزمن بودند و ده فرد سالم را که یک محل خارش را می‌خاراندند ، با ام آر آی پیشرفته مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند قسمت‌هایی از مغز که مسئول کنترل جنبش و فرایند پاداش است ، در بیماران مبتلا به خارش مزمن ، هنگام خاراندن فعال‌تر بوده است.

نتایج این مطالعات نشان می‌دهد ، این فعالیت بیش از اندازه می‌تواند به توجیه اعتیاد به خاراندن در این بیماران کمک کند.

پس بار بعدی که جایی از بدنتان دچار خارش شدید شد سعی کنید با کنترل فکر خود ، از خاراندن آن جلوگیری کنید و یا حداقل میزان خاراندن را کم کنید.

-



امتیاز :

برچسب ها : چرا خاراندن محل خارش لذت بخش است ؟! , لذت خاراندن محل خارش به چه دلیلی است ؟ , خاراندن , خارش , لذت بردن , حس خوب , محرک , احساس خارش , تحقیقات , فعالیت مغزی , رفتار بیمارگونه , دانشمند , خارش مزمن , ام آر آی پیشرفته , اعتیاد , کنترل فکر , مطلب علمی , مطلب پزشکی , مطلب جالب ,
لذت خاراندن محل خارش به چه دلیلی است ؟ نوشته شده در سه شنبه 06 تیر 1402 ساعت 21:09
توسط : Rozblog

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





Code Center
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به rozblog می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .